Kiedy najlepiej publikować na Facebook?

Kiedy najlepiej publikować posty na facebooku

Publikując posty na Facebook na pewno widzisz, że jedne z nich docierają do większej ilości odbiorców niż inne i nie jest to tylko kwestia zawartości (zdjęcie, tekst, video), budują większe zaangażowanie. Zastanawiasz się, kiedy najlepiej publikować na Facebook? Są dni tygodnia i godziny, które odpowiadają zachowaniom użytkowników w serwisie, temu – jak, kiedy
i gdzie najczęściej korzystają z Facebook’a.

Dzięki tym wskazówkom, dowiesz się kiedy najlepiej publikować na Facebook, aby Twoje posty docierały do większej ilości fanów promując Twoje treści, produkty lub usługi. Pamiętaj, że nie ma jednej recepty na to kiedy publikować na Facebook (wszyscy wtedy osiągaliby niebotyczne zasięgi, co wiemy, że graniczy z cudem) – ważne, abyś obserwował też zachowania Twoich fanów – kiedy odwiedzają Twój Fanpage najczęściej
i jakie posty generują najlepsze dotarcie. Łącząc te obserwacje ze wskazówkami poniżej – zwiększasz swoje szanse na większą ilość odbiorców – testuj, testuj i jeszcze raz testuj.

W jakie dni najlepiej publikować na Facebook?

Facebook to kanał social, z którego korzystamy zarówno na urządzeniach desktop (komputer stacjonarny, laptop) jak i mobile (smartfon, tablet), w pracy i w domu. To jak konsumujemy to medium zależy przede wszystkim od grupy odbiorców i od branży w jakiej prowadzisz biznes – Facebook, to ogromny przekrój socjo-demograficzny użytkowników, od tego też zależeć będzie, kiedy najlepiej publikować na FB.

Dlatego mam dla Ciebie kilka różnych wskazówek:

Według Quick Sprout najlepsze są dni pracujące w tygodniu – od poniedziałku do piątku, z tym, że poniedziałek to dzień kiedy zaangażowanie jest o ok. 3,5% niższe niż w inne dni. Może to być spowodowane natłokiem postów w tym dniu (każda marka, firma chce przywitać się ze swoimi fanami po weekendzie) – w efekcie Twój post niknie w gąszczu innych informacji.

Według Huffington Post najlepsze dni na publikację na FB to wtorek
i piątek.
We wtorek opada już nieco szum po poniedziałkowym natłoku postów, piątek natomiast to czas, kiedy nasz poziom „szczęśliwości” wzrasta wraz ze zbliżającym się weekendem – chętniej przyjmujemy nowe informacje od marek, które lubimy.

Jednak co ciekawe, według Elle & Co to w sobotę i w niedzielę posty osiągają największe zaangażowanie (udostępnienia i komentarze) –
aż o 30% większe niż w ciągu tygodnia pracy.

Pamiętaj, aby uwzględnić też warunki pogodowe i porę roku – wiosną
i latem, weekendy to kiepski czas na publikację, spędzamy wtedy czas
z bliskimi i wbrew pozorom odrywamy się od telefonów (nawet największe portale notują spadki zasięgów). Jednak jeśli nadchodzi kiepska pogoda, zasięgi zdecydowanie rosną – wykorzystaj ten czas.

W jakich godzinach publikować na Facebook?

To jaki godziny są najlepsze dla publikacji na Facebook, również zależą bezpośrednio od grupy do jakiej chcesz dotrzeć. Millenialsi (od 15 do ok. 23 lat) korzystają z FB głównie na smartfonach i ich dostęp do tego medium najczęściej trwa przez cały dzień. Zupełnie inaczej wygląda to
w przypadku młodych mam – docierając do nich pamiętaj, że będąc na urlopie macierzyńskim ich grafik dnia jest bardzo napięty. Wolna (lub wolniejsza chwila) to czas drzemki dziecka – między 11:00 a 13:00 lub po powrocie taty do domu – po godzinie 17:00 – 18:00.

Jeśli chcesz dotrzeć do osób aktywnych zawodowo, przeanalizuj ich rozkład dnia – pierwsza wolna chwila trafia się dopiero w okolicy lunchu – ok. 13:00, dopiero od tej pory zasięgi postów rosną, aż do 17:00 – 18:00, kiedy po powrocie do domu zajmują się obowiązkami codziennymi. Warto wrócić do komunikacji dopiero w porze wieczornej – ok. 21:00.

Jaki zatem jest najlepszy czas na publikację na Facebook?

Aby to określić, zacznij od analizy kilku głównych elementów w specyfice Twojego odbiorcy:

#1 zapisz w jakich dniach i w jakich godzinach notujesz największe zasięgi, a kiedy wyniki są najsłabsze.

#2 (jeśli dotychczas tego nie zrobiłaś) określ kim jest Twój odbiorca – czym się zajmuje na co dzień, jak wygląda jego plan dnia.

#3 znajdź w jego rozkładzie dnia chwile, kiedy „ma wolne”, albo kiedy swojego czasu nie przeznacza na naukę lub pracę – to mogą być Twoje nowe godziny do publikacji na FB, kiedy łatwiej będzie Ci pozyskać jego uwagę.

Wykorzystaj wskazówki powyżej (dni oraz godziny do publikacji)
i obserwuj jak zmieniają się zasięgi.

Jeśli te wskazówki są dla Ciebie cenne, będzie mi bardzo miło, kiedy podzielisz się ze swoimi znajomymi tym postem i infografiką, którą przygotowałam.

smart-content-kiedy-publikowac-facebook

SmartContent

  • Super wskazówki. Sama zaobserwowalm to, o czym piszesz 😉 teraz już wiem, ze nie wszystko jest przypadkowe 😉

    • SmartContent

      Dokładnie – planowanie i analiza to kluczowe kwestie. Warto raz w miesiącu robić analizę danych na fanpage, żeby być na bieżąco. Specyfika odbiorców może zmieniać się wraz z rozwojem Twojej strony. Im więcej wiesz o swoich fanach, tym lepiej jesteś w stanie dopasować swoje działania do ich potrzeb

  • Ola z zachwyconanatura.pl

    Bardzo ciekawy i pomocny artykuł

    • SmartContent

      Dziękuję Ola 🙂 Cieszę się, że mogę pomóc. Taki jest mój cel na smart-content.pl.

  • Artykuł w sam raz dla mnie. Jutro minie dokładnie miesiąc odkąd prowadzę swój fanpage 🙂

    • SmartContent

      To świetnie 🙂 Gratuluję. Widzisz już jakąś specyfikę w zasięgach dodawanych postów? – w jakich godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni?

  • Fajne wskazówki, dzięki, na pewno wezmę je pod uwagę przy kolejnych postach na FB 🙂

    • SmartContent

      Kasia, daj znać jak się sprawdzą. Chętnie pomogę, jeśli będziesz miała pytania.

  • Bardzo ciekawy post. Wszystko zależy do jakiej grupy docelowej chce się dotrzeć. Można też sprawdzić swoje „złote godziny” w statystykach, bo fb często ucina nasze posty 🙂