7 sposobów na darmową promocję nowych artykułów, o których do tej pory nie pomyślałeś

Jak za darmo promować posty na blogu

Kiedy na Twoim blogu, stronie pojawia się nowy artykuł, stawiasz sobie za cel, aby dotarł on do jak największej liczby odbiorców. Wkładasz ogrom pracy w jego przygotowanie, dlatego poniżej znajdziesz 7 dość niestandardowych, zaawansowanych i darmowych sposobów promocji contentu. Zapewniam się, że jeśli wykorzystasz je przy najbliższej okazji – efekty dostrzeżesz od razu – zwiększysz zasięgi swoich publikacji
i poszerzysz grono swoich odbiorców.

Na końcu artykułu znajdziesz #SmartContentChallenge.

#1 Oznacz w poście osoby, które cytujesz w artykule

Jeśli w artykule odwołujesz się do słów innych osób – oznacz je w poście na facebooku, podczas udostępniania. Dasz w ten sposób znać, ze cenisz wiedzę i doświadczenie innych, zwiększysz zasięg postu i zachęcisz wspominaną osobę do udostępnienia.

#2 Napisz wiadomość do osoby, którą wspominasz w artykule

Analogicznie jak w poprzednim punkcie – zawsze kiedy wspominasz kogoś w materiale lub cytujesz jego słowa, albo linkujesz do jego treści – zadbaj, aby ta osoba wiedziała, że jej wiedza jest dla Ciebie i Twoich czytelników ważna. Napisz wiadomość na FB lub e-mail, aby ich o tych poinformować. Jasne – nie każdy udostępni Twój materiał, ale jeśli zrobią to 2 osoby na 10 to już więcej niż nikt. Dzięki temu dotrzesz do nowych odbiorców, którzy w naturalny sposób mogliby nie trafić na Twój materiał.


smart-content-tip

 

Wykorzystaj do takiej komunikacji inne, rzadziej używane kanały – np. LinkedIn, Instagram lub Twitter.

 


#3 Skontaktuj się z osobami, które udostępniały content podobny
do Twojej publikacji

Kiedy przygotowywałeś swój materiał i robiłeś do niego research na pewno trafiłeś na podobne materiały lub o podobnej tematyce. Zapisz linki do tych artykułów i wyszukaj je w social media (Facebook, LinkedIn). Znajdziesz w ten sposób osoby, które ta tematyka interesuje i już wcześniej udostępniały podobne publikacje.
Skontaktuj się z nimi przez prywatną wiadomość np. na Facebooku – zaproś ich do przeczytania i udostępnienia Twojego artykułu.

#4 Skontaktuj się z osobami, które linkowały na swojej stronie
do podobnego artykułu

Odnajdź strony, które u siebie linkują do podobnego artykułu i przedstaw im swój (lepszy, pełniejszy, szerzej prezentujący poruszany temat lub pokazujący go z innej perspektywy).
Jak to zrobić? Zapisz linki do artykułów, które poruszają podobny temat
do Twojego. Skorzystaj z Open Site Explorer,  aby wyszukać strony, które linkują do tej treści. Skontaktuj się z autorami przez e-mail albo formularz kontaktowy na ich stronie. Podobnie jak poprzednio – na 10 wysłanych wiadomości możesz uzyskać tylko 2 odpowiedzi/linki zwrotne, ale to zawsze pozyskana promocja, która kosztuje jedynie Twój czas poświęcony na te działania.

#5 Nadaj swojej publikacji contentowej nową formę, aby dotrzeć
do nowego odbiorcy

Przygotowałeś artykuł? Zmień go w content o innej formie, ale poruszający ten sam temat (który masz już dogłębnie przeanalizowany)
i opublikuj go na platformie dedykowanej dla danej formy. To świetny sposób na darmową promocję publikacji, w którym wychodzisz poza swoje standardowe kanały komunikacji.

√ Przekształć artykuł w video (lub odwrotnie) i opublikuj je na YouTube lub Vimeo. Pamiętaj o optymalizacji filmu pod SEO – dodaj w opisie link do swojego bloga i URL do publikacji na dany temat.


smart-content-tip


Video to teraz najlepszy sposób do promocji Twojego biznesu, możesz skorzystać też z Live Streaming na Facebook zajawiając w nim kilka najważniejszych kwestii, które poruszasz w artykule, zapraszając odbiorców do zapoznania się z pełną wersją materiału na blogu.


√ Zrób prezentację ze swojego artykułu (lub odwrotnie) i opublikuj ją
w takich serwisach ją w SlideShare – dotrzesz w ten sposób do nowego odbiorcy, który poza SlideShare nie trafiłby na Twoją publikację.  Pamiętaj, aby zoptymalizować tytuł i opis pod kątem wyszukiwań – to miejsce,
w którym roboty Google działają aktywnie.

#6 Wykorzystaj, to co masz najlepsze na swojej stronie

Wytypuj na swojej stronie artykuły o najlepszych zasięgach w ciągu ostatniego miesiąca i te, które pozyskują największy ruch z wyników wyszukiwań Google. Umieść przy nich zajawki (graficzne lub tekstowe) nowej publikacji. Dzięki temu zainteresujesz nowym materiałem swoich pozostałych swoich publikacji.

#7 Zmień swoje zdjęcie w tle na Facebook na nowe

Przygotuj nowe zdjęcie z tle, w którym promować będziesz nowy materiał. Możesz wykorzystać do tego template w Canva.

Nie wystarczy tylko znać te sposoby w teorii, jeśli nie wdrożysz ich w życie, nic się nie wydarzy, dlatego weź udział w #SmartContentChallenge

#SmartContentChallenge
Wytypuj z powyższych porad 5, które zastosujesz i przy najbliższych 5 nowych publikacjach wykorzystaj każdą z nich. Regularnie analizuj ich efektywność w Google Analitycs – wytypujesz w ten sposób te, które
w przypadku Twoich odbiorców działają najlepiej.

SmartContent